H IT τεχνολογία στην εκπαίδευση αλλάζει εποχή.

 

H IT ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΑΛΛΑΖΕΙ ΕΠΟΧΗ

Ήδη έχει ολοκληρωθεί η αναβάθμιση των εργαστηρίων πληροφορικής σε 50 σχολεία της Αθήνας. Είναι η πρώτη φορά που σε εργαστήρια πληροφορικάς της Α βάθμιας και Β βάθμιας εκπαίδευσης στην Ελλάδα έχουν εγκαταστασθεί πραγματικοί servers. Kαι λέγοντας πραγματικοί servers εννοούμε μηχανήματα που έχουν προδιαγραφές server. 

TO ΠΡΟΒΛΗΜΑ 

Ένα από τα κυριότερα προβλήματα που δημιουργήθηκαν με τη λειτουργία των εργαστηρίων πληροφορικής, είναι η ανομοιομορφία των χρησιμοποιούμενων λογισμικών, τόσο σε επίπεδο τερματικών χρηστών, όσο και σε επίπεδο εξυπηρετητών (όπου και αν αυτοί υπάρχουν).

Η ανομοιομορφία αυτή έχει σαν πηγή τις παρακάτω αιτίες:

  • Έλλειψη κονδυλίων για την αναβάθμιση του εγκατεστημένου στην πλειοψηφία λογισμικού (WINDOWS), για το οποίο απαιτείται αγορά νέων εκδόσεων, λόγω του ότι οι παλιές εκδόσεις δεν υποστηρίζονται πλέον

  • Την έλλειψη πόρων για αγορά νέου λογισμικού (WINDOWS) για την επέκταση των θέσεων εργασίας ή για τη δημιουργία νέων εργαστηρίων.

  • Την παλαιότητα του εξοπλισμού, ο οποίος δεν μπορεί πλέον να υποστηρίξει τα νέα λειτουργικά συστήματα windows

  • Την έλλειψη κεντρικών υπηρεσιών στο δίκτυο του εργαστηρίου πληροφορικής με αποτέλεσμα την αδυναμία κεντρικής πιστοποίησης χρηστών, την αδυναμία λήψης backup κ.α.

Τα παραπάνω έχουν οδηγήσει στην υποβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευσης στην τεχνολογία της πληροφορικής. Επίσης η υφιστάμενη κατάσταση δεν επιτρέπει την εφαρμογή ενιαίας ύλης στο κομμάτι που αφορά την ΙΤ εκπαίδευση.

Η ΛΥΣΗ

Η μέθοδος διαχείρισης που εφαρμόστηκε, δημιουργήθηκε για την εξυπηρέτηση όλων των Εργαστηρίων Πληροφορικής (τάξεις μαθητών) σε Σχολεία - Σχολές όλων των βαθμίδων, Κέντρα Πληροφορικής, Εργαστήρια Ελευθέρων Σπουδών κλπ), καθώς και σε Επιχειρήσεις, ή Οργανισμούς οιασδήποτε κλίμακας και μεγέθους, που χρησιμοποιούν Τοπικό Δίκτυο Υπολογιστών (LAN).

Το βασικό γνώρισμα είναι η εγκατάσταση μιας σειράς εφαρμογών - υπηρεσιών δικτύου έτσι ώστε να μπορεί να εξυπηρετήσειClients (τερματικά - πελάτες), τόσο σε περιβάλλονMicrosoftWindows όσο και σεLinux (Debian,Ubuntu).

Εγκαθιστά, αλλά και ρυθμίζει (αρχικοποιεί) μια σειρά από βασικές υπηρεσίες δικτύου καθώς επίσης δημιουργεί με μοναδικό τρόπο λογαριασμούς μαθητών και καθηγητών αλλά και σχολικών τάξεων (School Edition) με την ελάχιστη προσπάθεια που απαιτείται από την πλευρά του διαχειριστή (administrator).

Βασικό χαρακτηριστικό της μεθόδου είναι η ευκολίααλλά και η ταχύτηταμε την οποία γίνεται η εγκατάσταση από μια σειρά πανίσχυρων υπηρεσιών Server, όπως Samba, NIS, NFS, Quota, DHCP, DNS, Router, Proxy, MySQL, Apache, VNC, αλλά και εφαρμογών, όπως iTALC, phpMyAdmin, Clam Antivirus, Joomla και πολλά άλλα. Οι περισσότερες από τις παραπάνω υπηρεσίες έχουν πιστοποιηθεί από την Canonical για τη σταθερή και απρόσκοπτη λειτουργία τους σε εργασιακό περιβάλλον και χρησιμοποιούνται από όλες τις μεγάλες Εταιρείες στο χώρο του Linux, RedHat, Suse, Canonical, για λύσεις σε μικτά περιβάλλοντα (Windows – Linux).

Όλες οι λειτουργίες εκτελούνται κεντρικά,ακόμα και η εγκατάσταση και ρύθμιση των clients υπηρεσιών η οποία γίνεται απομακρυσμένα από τον server. Όλες οι συσχετιζόμενες υπηρεσίες ρυθμίζονται και ενημερώνονται ενιαίασε κάθε αλλαγή οποιασδήποτε εξ αυτών. Η διαχείριση είναι εύκολη,χρησιμοποιώντας την καθοδήγηση των «έξυπνων» οδηγών, τόσο κατά την εγκατάσταση των υπηρεσιών, όσο και κατά την χρήση τους. Για όλα τα παραπάνω χρησιμοποιώντας ένα σύντομο και αποδοτικόμενού επιλογών, ο χρήστης δεν χάνεται σε επιλογές, εντολέςκαι μενού που θα πρέπει να έχει αποστηθίσει.

Η μέθοδος διαχείρισης στην έκδοσή της αυτή είναι προσανατολισμένη στην διαχείριση ενός εκπαιδευτικού εργαστηρίου. Οργανώνει τους χρήστες σε καθηγητές και μαθητές. Εγκαθιστά και ρυθμίζει την εφαρμογή iTalcαυτόματα σε Windows και Linux clients, πάντα κεντρικά από τον server. Δημιουργεί προσωπικό χώρο δημοσίευσης ιστοσελίδων και εγκαθιστά Joomlaμαζικά, σε οποιονδήποτε χρήστη για μαθήματα Web Design.

Με την μέθοδο που εφαρμόστηκε γίνεται η πλήρης αξιοποίησης του υφιστάμενου hardware, ανεξαρτήτως παλαιότητας και υπολογιστικής ισχύος.

ΤΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ

Με την εφαρμογή της μεθόδου διαχείρισης στα σχολεία έχουμε πλέον εργαστήρια πληροφορικής με τα παρακάτω χαρακτηριστικά:

    • Λειτουργούν πλήρως, με τη χρήση του πεπαλαιωμένου υφιστάμενου εξοπλισμού.

    • Τρέχουν ταυτόχρονα στις θέσεις εργασίας WINDOWS 10 και Lubuntu

    • Παρέχουν  τη δυνατότητα απομακρυσμένης διαχείρισης στους εκπαιδευτικούς που είναι υπεύθυνοι για τη λειτουργία τους

    • Παρέχουν τη δυνατότητα απομακρυσμένης πρόσβασης στους μαθητές.

    • Απλοποιούν την λειτουργία και τη συντήρηση του εργαστηρίου πληροφορικής από τον εκπαιδευτικό, δεδομένου ότι κάθε αλλαγή εφαρμόζεται ταυτόχρονα σε όλα τα λειτουργικά συστήματα.

    • Παρέχουν πρόσβαση στα παιδιά της χρήσης του διαδικτύου με απόλυτη ασφάλεια και έλεγχο περιεχομένου από τον εκπαιδευτικό

    • Παρέχουν τη δυνατότητα κάθε μαθητής να έχει τον προσωπικό του χώρο στο δίσκο του server με τα προσωπικά του αρχεία

    • Κάνουν χρήση του περιεχομένου που υπάρχει στο καταθετήριο ελεύθερου εκπαιδευτικού λογισμικού που αναπτύσσει η κεντρική κυβέρνηση για εκπαιδευτικούς σκοπούς

    • Παρέχουν απόλυτη ασφάλεια των δεδομένων με κεντρική λήψη backup, τόσο των δεδομένων των χρηστών, όσο και των εγκατεστημένων λειτουργικών συστημάτων

    • Παρέχουν τη δυνατότητα της ελαχιστοποίησης χρήσης χαρτιού εκτύπωσης, λόγω του ότι μπορούν πλέον να διακινούν το υλικό διδασκαλίας ηλεκτρονικά

 

 

 

ΕΔΡΑ: Φάωνος 57, 104 42 Ακαδημία Πλάτωνος

ΓΡΑΦΕΙΑ ΑΘΗΝΩΝ: Σινώπης 30, 115 27 Αθήνα

Email: sinebit mail

Website: www.sinebit.gr

Search